Informacje na temat oceny śródokresowej dostępne są na stronie szkoły doktorskiej w zakładce "BADANIA": https://szkoladoktorska.ukw.edu.pl/jednostka/szkola_doktorska/ocena-srodokresowa (link otwiera się w nowym oknie).
Termin przeprowadzenia oceny: październik 2024
Skład komisji: 3 osoby (w skład komisji nie wchodzi promotor)
Dokumentacja podczas oceny:
- indywidualny plan badawczy i jego korekty,
- opinie promotora i rady dziedziny dotyczące IPB,
- sprawozdanie z realizacji z IPB z załącznikami (sprawozdanie obejmuje pierwszy i drugi rok) i opinią promotora,
- osiągnięcia: publikacje, fragmenty rozprawy, działa artystyczne - materiały przekazane na nośniku elektronicznym (zobacz poniżej).
wzór sprawozdania (link otwiera się w nowy oknie)
UWAGA: ze względów organizacyjnych materiały niezbędne do przeprowadzenia oceny śródokresowej, przede wszystkim publikacje, gotowe części rozprawy, należy złożyć w Biurze ds. Stopni mailem (albo na trzech nośnikach - po jednym dla każdego członka komisji) - do 6 września. Konieczność dołączenia ww. materiałów wiąże się z dokonywaniem przez komisję oceny osiągnięć doktoranta.
KRYTERIA OCENY ŚRODOKRESOWEJ:
- poziom realizacji zadań badawczych określonych w indywidualnym planie badawczym (poziom zaawansowania realizacji projektu badawczego),
- poziom naukowy lub artystyczny osiągnięć doktoranta, mających związek z aktywnością naukową lub artystyczną określoną w indywidualnym planie badawczym,
- osiągnięcie zaplanowanych w IPB efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK (na podstawie analizy dokumentacji i rozmowy z doktorantem).
Ocena śródokresowa może być negatywna lub pozytywna. Do oceny dołącza się uzasadnienie oceny, które jest jawne dla doktoranta i promotora (wzór protokołu z oceny - link otwiera się w nowym oknie).
Na podstawie złożonych przez doktoranta dokumentów oraz rozmowy z doktorantem każdy członek komisji wypełnia formularz opinii (wzór - załącznik otwiera się w nowym oknie). Komisja poddaje analizie:
- adekwatność aktywności naukowej lub artystycznej doktoranta i upowszechniania jej wyników, określonych w indywidualnym planie badawczym, do efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK - czy plany te są tak skonstruowane, żeby rozwiązywaniu problemów badawczych, stanowiących przedmiot rozpraw doktorskich, towarzyszyła aktywność badawcza lub artystyczna doktorantów i upowszechnianie jej wyników w stopniu gwarantującym osiągnięcie efektów uczenia się określonych dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK;
- poziom osiągniecia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK określonych w indywidualnym planie badawczym – czy osiągnięto zaplanowane efekty uczenia się i czy stosowane metody w sposób optymalny prowadzą do ich osiągnięcia
- poziom osiągnięć naukowych lub artystycznych doktorantów, mających związek z aktywnością naukową lub artystyczną określoną w indywidualnym planie badawczym – ocena poziomu najważniejszych osiągnięć doktorantów pod kątem naukowego lub artystycznego znaczenia tych osiągnięć (osiągnięcia doktorantów, które są związane z realizacją indywidualnego planu badawczego)
- poziom realizacji zadań badawczych określonych w IPB (poziom zaawansowania realizacji projektu badawczego)
- zagrożenia dla pomyślnej realizacji indywidualnego planu badawczego (ryzyka)
- ocena terminu złożenia rozprawy doktorskiej określonego w indywidualnym planie badawczym pod kątem możliwości realizacji / zalecenia do zmiany terminu
- inne (na przykład: umiędzynarodowienie działalności naukowej, interdyscyplinar