Szkoła doktorska
Poradnik doktoranta i promotora pracy doktorskiej Poradnik doktoranta i promotora pracy doktorskiej

Poradnik doktoranta i promotora pracy doktorskiej

Poradnik doktoranta i promotora pracy doktorskiej (link otwiera się w nowym oknie)

Redaktorzy: Łukasz Sułkowski, Regina Lenart-Gansiniec
Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk 2021

CZĘŚĆ I. DLA DOKTORANTA | 17
Rozdział 1. Konspekt pracy doktorskiej | 19
Anna Wziątek-Staśko
1.1. Wprowadzenie | 19
1.2. Sformułowanie tematu oraz problemu badawczego. Uzasadnienie wyboru tematu rozprawy oraz jej wartość dodana | 21
1.3. Cel główny i cele szczegółowe rozprawy | 31
1.4. Hipoteza główna i hipotezy szczegółowe | 35
1.5. Koncepcja badawcza rozprawy | 37
1.6. Podsumowanie | 43
Rozdział 2. Indywidualny plan badawczy | 49
Regina Lenart-Gansiniec
2.1. Wprowadzenie | 49
2.2. Ustawowe wymagania stawiane doktorantom | 51
2.3. Indywidualny plan pracy – wymagania ustawowe | 52
2.4. Jak wypełnić indywidualny plan badawczy? | 53
2.5. Podsumowanie | 74
Rozdział 3. Jak zaplanować badania? | 79
Janusz Zawiła-Niedźwiecki
3.1. Wprowadzenie | 79
3.2. Czym jest plan badań (plan procesu badawczego)? | 80
3.3. Co planować? | 82
3.4. Co badać i gdzie przeprowadzić badania? | 85
3.5. Kto i kiedy przeprowadza badania? | 86
3.6. Jak zamierza się prowadzić proces badawczy? | 87
3.7. Podsumowanie | 89
Rozdział 4. Proces pisania pracy doktorskiej – trudności i wyzwania | 93
Katarzyna Czernek-Marszałek
4.1. Wprowadzenie | 93
4.2. Wybrane wyzwania związane z przygotowaniem rozprawy doktorskiej | 94
4.3. Metodyka badań | 96
4.4. Rezultaty badawcze | 97
4.5. Najważniejsze wnioski i rady dla doktorantów | 111
4.6. Podsumowanie | 114
Rozdział 5. Metody współpracy z promotorem | 117
Ewa Ziemba
5.1. Wprowadzenie | 117
5.2. Podejścia do współpracy promotora z doktorantem | 118
5.3. Zadania i kompetencje promotora we współpracy z doktorantem | 131
5.4. Podsumowanie | 140
Rozdział 6. Mobilność międzynarodowa doktorantów | 147
Sylwia Przytuła
Rozdział 7. Ochrona własności intelektualnej i etyka prowadzenia badań naukowych | 167

CZĘŚĆ II. DLA PROMOTORA | 191
Rozdział 8. Szkoły doktorskie i ich rola w kształceniu doktorantów na przykładzie
Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Ekonomicznego We Wrocławiu | 193
Czesław Zając
Rozdział 9. Doktoraty wdrożeniowe i eksternistyczne | 217
Anna Kosieradzka, Janusz Zawiła-Niedźwiecki
Rozdział 10. Przygotowanie rozprawy doktorskiej jako długoterminowy proces decyzyjny | 235
Jerzy Rosiński, Izabela Stańczyk
Rozdział 11. Nadzór nad procesem badawczym | 263
Marta Najda-Janoszka
Rozdział 12. Relacje: uwarunkowania skutecznej pracy nad doktoratem | 279
Ewa Stańczyk-Hugiet
Rozdział 13. Komunikacja: uwarunkowania skutecznej pracy nad doktoratem | 307
Joanna Żukowska, Katarzyna Wardzińska
Rozdział 14. Nadzór: uwarunkowania skutecznej pracy nad doktoratem | 333
Marta Najda-Janoszka